Minggu, 24 Januari 2010

"AKU"


aku...
aku bukan kamu
aku bukan dia
aku bukan mereka
aku bukan siapa-siapa

aku ...
aku bukan penyair
aku bukan penulis
aku bukan mereka yang pandai merangkai kata

aku ...
aku bukan kritikus
aku bukan pakar
aku juga bukan aktivis
aku bukan mereka yang pandai berkata-kata

yaahh.......

aku...
aku adalah aku
aku, aku dan hanya aku...
aku sibuk dengan duniaku sendiri...
dan kurasa hanya ada aku saja....

apakah masih ada kamu, dia dan mereka ....???
....
....
hmm......
yahhh....tentu
hanya ku saja yang tak menyadari semua itu.....

Namun kini ku sadar aku keliru
Aku buta dengan dunia sekitarku
Aku sadar aku tak sendiri di dunia ini
Betapa banyak diluar sana yang menantiku, mengharap senyumku, dan mendamba kasih dan cintaku
Kini ku coba tuk melangkah,,,,
melangkah dengan tegap, tak menunduk lagi seperti dulu
Aku kan berjalan dengan tersenyum dan melihat dunia sekitarku....

lalu bergumam dalam hati ....
"yaaahh.....Inilah AKU.., aku dengan pemikiranku sendiri...."

0 komentar:

Posting Komentar